Bestellen en Afrekenen
Betalingen, Verzenden en retourneren
Verzending & Verzendkosten: Wij verzenden onze producten via pakket of brievenbuspakketje altijd met track en tracé nummer. Je ontvangt een verzendbevestiging met de trackinginformatie zodra je bestelling is ingepakt en verwerkt.
Waarom berekenen jullie verzendkosten? Omdat wij eerlijk en open over onze prijzen en handelswijze willen zijn. Gratis verzenden bestaat niet, al wordt dit door veel andere webshops wel zo aangeboden. Vervoerders bezorgen helaas niet gratis en waar andere online winkel de verzendkosten in de verkoopprijs mee berekenen vinden wij dit niet eerlijk naar de klanten toe die meerdere producten tegelijk bestellen. Dit zou namelijk betekenen dat je eigenlijk dubbele verzendkosten betaalt wanneer je meerdere producten besteld.
Webshops die gratis verzending aanbieden verdienen dus eigenlijk zonder dat je dit doorhebt op het niet bereken van verzendkosten. Wij staan achter de producten die we verkopen en de leef- en denkwijze waar deze mee samenhangen, we staan dan ook niet achter deze handelswijze.
Wel proberen wij de verzendkosten zo laag mogelijk voor je te houden. Dit doen we door een deel voor onze eigen rekening te nemen, je de keuze te geven in de manier van verzenden en de volledige verzenkosten voor onze rekening te nemen boven het hieronder genoemde aankoopbedrag.
Verzendkosten: Wij berekenen de onderstaande verzendkosten voor pakketen met een maximaal gewicht van 20kg. Voor pakketten met een hoger gewicht kan een toeslag worden berekend tijdens het afrekenen.
Nederland: Wij rekenen voor verzendingen binnen Nederland €5,95 aan verzendkosten. Voor het verzenden naar een servicepunt reken wij €5,50 aan verzendkosten. Bestel je voor een bedrag boven de €50,- dan bereken wij geen verzendkosten.
België: Wij rekenen voor verzendingen naar België €7,95 aan verzendkosten. Bestel je voor een bedrag boven de €100,- dan bereken wij geen verzendkosten.
Betalingen: Kunnen bij het afrekenen veilig worden gedaan via Ideal, Paypal, Creditcard, Klarna (achteraf betaling), Sofort, Bancontact, ING Home Pay en Apple Pay.
Retourneren: Je het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening en word verzorgd door PostNL. Een retour pakket lever je na het aanmaken van een retourlabel in bij een PostNL punt. Wij ontvangen de retour graag terug in originele verpakking en ongebruikt en onbeschadigd! Zodra wij de producten in goede orde hebben ontvangen krijg je het volledige aankoopbedrag exclusief verzendkosten binnen maximaal 14 dagen op je rekening teruggestort.
Heroepingsrecht: U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via contact@mindfulwinkel.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Levertijd: Veel producten hebben wij gewoon op voorraad en zijn dus snel leverbaar. Bestellingen voor 17.00 uur besteld en afgerekend worden (mits op voorraad) de volgende dag verstuurd. De gemiddelde levertijd is 2-5 werkdagen.
Bestellingen die wat langer onderweg zijn worden uiterlijk binnen 7 werkdagen bij je bezorgd. Mocht het door omstandigheden voorkomen dat wij deze uiterlijke termijn niet halen dan wordt je hier van op de hoogte gesteld.
Drukte bij leveranciers en vervoerders melden wij altijd op de website zodat je hier rekening mee kunt houden en je bestelmoment hierop kunt aanpassen.
Aan de vermelde productvoorraad kunnen geen rechten worden ontleend. Wil je er zeker van zijn dat je bestelling op voorraad is of een indicatie van de levertijd hebben? Stuur ons dan een WhatsApp- of emailbericht. We geven je dan zo snel mogelijk een indicatie van de bezorgdatum.
Mocht een bestelling niet meer te leveren zijn, of het zal langere tijd gaan duren voordat we jouw bestelling kunnen leveren dan wordt je hiervan op de hoogte gesteld en kun je kiezen voor een alternatief of terugboeking van je aankoopbedrag.
Wij maken gebruik van de vervoersdiensten PostNL, DPD en DHL voor het verzenden van je bestelling. In geval van een storing of extreme drukte bij een vervoerder zullen wij uitwijken naar een andere vervoerder om een snelle levering te kunnen waarborgen.